Nissan a prezentat noul conceptul 20-23: Mașina electrică, parte a strategiei producătorului auto
Vehiculul electric mic sportiv 20-23 a fost prezentat în timp ce Nissan se pregătește să lanseze următoarea generație Micra, care va fi construită pe aceeași platformă ca și Renault 5.
Nissan a dezvăluit un concept de hatchback electric sport mic, orientat spre Europa, înainte de lansarea noului Micra EV, care este așteptat în 2025.
Conceptul 20-23 a fost proiectat la studioul european Nissan din Paddington, Londra, și comemorează cea de-a 20-a aniversare a studioului.
Noul Micra, electric cu baterie, este proiectat de Renault ca o mașină soră cu Renault 5 electric hatchback mic și Renault 4 electric SUV mic. Cele două mașini vor fi construite la fabrica Grupului Renault din Douai, nordul Franței.
La un eveniment aici, luni, Nissan a refuzat să spună dacă conceptul a prezentat în mod explicit modelul Micra, deși farurile rotunde sunt o semnătură a celei de-a treia generații a mașinii mici și poate cea mai cunoscută caracteristică de stil a acesteia.
Nissan a anunțat, de asemenea, la eveniment că va lansa doar mașini electrice în Europa înainte de planurile de a fi doar pentru vehicule electrice până în 2030.
Aspectul modelului 20-23 a fost inspirat de mașina de curse electrică cu un singur loc Formula E de la Nissan, precum și de cursele digitale online, a spus compania. Elementele stilistice sportive includ un spoiler spate mare, uși cu deschidere în sus, pasaje musculare ale roților și praguri laterale extinse.
Aniversarea studioului de design
Șeful global de design Nissan, Alfonso Albaisa, a spus că solicitarea către creatorii Nissan Design Europe (NDE) a fost să „proiecteze o mașină de oraș electric distractiv pe care ți-ar plăcea să o conduci în fiecare zi la Londra”. Mașina „exprimă brutalitatea posibilă din experiența de conducere a unui vehicul electric”, a spus el la eveniment.
Nissan a spus că numele 20-23 se referă la aniversarea studioului de design, precum și la numărul tradițional 2 („ni”) 3 („san”) al mărcii și anul curent.
O concentrare puternică pe crearea unei mașini sport ar permite Nissan să vândă Micra electric la prețuri mai mari decât un model cu stil mai convențional. Vehiculele electrice încă au un preț de producție ridicat față de cele cu motoare cu ardere, ceea ce face dificilă crearea unei afaceri în partea de jos a pieței.
Partenerul de alianță al Nissan, Renault, a muncit din greu pentru a crește prețurile la modelele surori ale lui Micra. SUV-urile Renault 5 și Renault 4 fac referire la modele populare din trecutul mărcii, în timp ce o versiune Alpine „hot hatch” planificată a Renault 5, previzualizată de mașina de prezentare A290 Beta, va impune prețuri premium.
Strategia sportivă a fost folosită și de marca Grupului Volkswagen Cupra pentru versiunea sa a mașinii mici electrice „la prețuri accesibile”, planificată de Volkswagen pentru lansarea în 2025. Micul Cupra a fost dezvăluit pentru prima dată drept Urban Rebel hipersportiv, înainte de a oferi un aspect mai clar cu Ravalul mai convențional, dar tot orientat spre performanță.
În ciuda concentrării puternice pe performanță, Nissan a spus despre conceptul 20-23 că nu este doar despre un design agresiv. Farurile din față cu elemente în semicerc împărțite prezintă un „aspect prietenos”, a spus Nissan într-un comunicat, în timp ce designul din spate încorporează un „zâmbet blând” în contur.